دوره 1، شماره 3 - ( 6-1395 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 185-195 | برگشت به فهرست نسخه ها



DOI: 10.18869/acadpub.hrjbaq.1.3.193

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghadirian F, Ghiyasvandiyan S. Psycho-Emotional Impact of Simulators in Undergraduate Nursing Education: A Systematic Review. hrjbaq. 2016; 1 (3) :185-195
URL: http://hrjbaq.ir/article-1-40-fa.html
قدیریان فتانه، غیاثوندیان شهرزاد. تاثیر روانی- عاطفی شبیه سازها در آموزش دانشجویان کارشناسی پرستاری : یک مطالعه مروری نظام مند. مجله پژوهش سلامت. 1395; 1 (3) :185-195

URL: http://hrjbaq.ir/article-1-40-fa.html


دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله؛ تهران؛ ایران ، ghadirian.fataneh@gmail.com
چکیده:   (1296 مشاهده)

چکیده:

مقدمه: شبیه سازها با قدرت تقلید  بالا در عرصه آموزش از جمله تکنولوژیهای پرهزینه محسوب می گردند. با دیدگاهی هزینه اثر بخش اگر به این مقوله بنگریم، تنها زمانی این تکنولوژی می تواند به عنوان یک گزینه مطلوب و مکمل در آموزش بالینی و نظری پرستاری مطرح گردد که بتواند اثراتی موثر و عمیق بر فراگیران داشته باشد. این مطالعه با هدف بررسی اثرات روانی- عاطفی شبیه سازها بر دانشجویان کارشناسی پرستاری به روش بررسی مروری نظام مند صورت گرفت.

مواد و روشها: بمنظور اطمینان از عدم تکراری بودن مطالعه، در پایگاه اطلاعاتی Cochrane Library جستجو انجام شد. پس از اطمینان، استراتژی جستجو به جستجوی مطالعات به زبان انگلیسی و در دهه اخیر، از سال 2015-2002 محدود شد. پایگاههای اطلاعاتی CINHAL, Cochrane Database و MEDLINE و ژورنال Clinical Simulation in Nursing جستجو شدند و در گام آخر نیز ژورنال شبیه سازی در مراقبت سلامتی (Journal of the Society for Simulation in Health Care) بصورت دستی مورد بررسی قرار گرفت. از 197 مطالعه یافت شده با در نظر گرفتن معیارهای ورود و خروج در نهایت 14 مطالعه انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج: یافته های مطالعه مروری حاضر نشان داد که استفاده از شبیه سازهای با قدرت تقلید بالا، می تواند در اضطراب، اعتماد بنفس یا خودکارآمدی و رضایتمندی دانشجویان موثر واقع شود.

نتیجه گیری : عوامل روانی- عاطفی ناشی از آموزش می تواند فاکتور مهمی در درگیر کردن فعال فراگیران با فرایند یادگیری و کسب برایندهای موفق باشد، بنابراین بایستی به این حیطه توجه بیشتری گردد. 

متن کامل [PDF 627 kb]   (631 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۱/۳۱ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۶/۵/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۶ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۵/۶/۱۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پژوهش سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Health Research Journal

Designed & Developed by : Yektaweb