دوره 1، شماره 3 - ( 6-1395 )                   جلد 1 شماره 3 صفحات 195-185 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghadirian F, Ghiyasvandiyan S. Psycho-Emotional Impact of Simulators in Undergraduate Nursing Education: A Systematic Review. hrjbaq. 2016; 1 (3) :185-195
URL: http://hrjbaq.ir/article-1-40-fa.html
قدیریان فتانه، غیاثوندیان شهرزاد. تاثیر روانی- عاطفی شبیه سازها در آموزش دانشجویان کارشناسی پرستاری : یک مطالعه مروری نظام مند. مجله پژوهش سلامت. 1395; 1 (3) :195-185

URL: http://hrjbaq.ir/article-1-40-fa.html


دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله؛ تهران؛ ایران ، ghadirian.fataneh@gmail.com
چکیده:   (5729 مشاهده)

چکیده:

مقدمه: شبیه سازها با قدرت تقلید  بالا در عرصه آموزش از جمله تکنولوژیهای پرهزینه محسوب می گردند. با دیدگاهی هزینه اثر بخش اگر به این مقوله بنگریم، تنها زمانی این تکنولوژی می تواند به عنوان یک گزینه مطلوب و مکمل در آموزش بالینی و نظری پرستاری مطرح گردد که بتواند اثراتی موثر و عمیق بر فراگیران داشته باشد. این مطالعه با هدف بررسی اثرات روانی- عاطفی شبیه سازها بر دانشجویان کارشناسی پرستاری به روش بررسی مروری نظام مند صورت گرفت.

مواد و روش ها: بمنظور اطمینان از عدم تکراری بودن مطالعه، در پایگاه اطلاعاتی Cochrane Library جستجو انجام شد. پس از اطمینان، استراتژی جستجو به جستجوی مطالعات به زبان انگلیسی و در دهه اخیر، از سال 2015-2002 محدود شد. پایگاههای اطلاعاتی CINHAL, Cochrane Database و MEDLINE و ژورنال Clinical Simulation in Nursing جستجو شدند و در گام آخر نیز ژورنال شبیه سازی در مراقبت سلامتی (Journal of the Society for Simulation in Health Care) بصورت دستی مورد بررسی قرار گرفت. از 197 مطالعه یافت شده با در نظر گرفتن معیارهای ورود و خروج در نهایت 14 مطالعه انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج: یافته های مطالعه مروری حاضر نشان داد که استفاده از شبیه سازهای با قدرت تقلید بالا، می تواند در اضطراب، اعتماد بنفس یا خودکارآمدی و رضایتمندی دانشجویان موثر واقع شود.

نتیجه گیری : عوامل روانی- عاطفی ناشی از آموزش می تواند فاکتور مهمی در درگیر کردن فعال فراگیران با فرایند یادگیری و کسب برایندهای موفق باشد، بنابراین بایستی به این حیطه توجه بیشتری گردد. 

متن کامل [PDF 627 kb]   (2945 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/1/31 | ویرایش نهایی: 1398/8/22 | پذیرش: 1395/6/16 | انتشار: 1395/6/16

فهرست منابع
1. Zulkosky KD. Simulation Use in the Classroom: Impact on Knowledge Acquisition, Satisfaction, and Self-Confidence. Clin Simulat Nurs. 2012;8(1):e25-e33. DOI: 10.1016/j.ecns.2010.06.003
2. Megel ME, Black J, Clark L, Carstens P, Jenkins LD, Promes J, et al. Effect of High-Fidelity Simulation on Pediatric Nursing Students’ Anxiety. Clin Simulat Nurs. 2012;8(9):e419-e28. DOI: 10.1016/j.ecns.2011.03.006
3. Butler KW, Veltre DE, Brady D. Implementation of Active Learning Pedagogy Comparing Low-Fidelity Simulation Versus High-Fidelity Simulation in Pediatric Nursing Education. Clin Simulat Nurs. 2009;5(4):e129-e36. DOI: 10.1016/j.ecns.2009.03.118
4. Morgan PJ, Cleave-Hogg D, Desousa S, Lam-McCulloch J. Applying theory to practice in undergraduate education using high fidelity simulation. Med Teach. 2006;28(1):e10-5. DOI: 10.1080/01421590600568488 PMID: 16627314
5. Weller JM. Simulation in undergraduate medical education: bridging the gap between theory and practice. Med Educ. 2004;38(1):32-8. DOI: 10.1111/j.1365-2923.2004.01739.x PMID: 14962024
6. Reilly A, Spratt C. The perceptions of undergraduate student nurses of high-fidelity simulation-based learning: a case report from the University of Tasmania. Nurse Educ Today. 2007;27(6):542-50. DOI: 10.1016/j.nedt.2006.08.015 PMID: 17069935
7. Szpak JL, Kameg KM. Simulation Decreases Nursing Student Anxiety Prior to Communication With Mentally Ill Patients. Clin Simulat Nurs. 2013;9(1):e13-e9. DOI: 10.1016/j.ecns.2011.07.003
8. Sanford PG. Simulation in nursing education: A review of the research. Qualitat Rep. 2010;15(4):1006.
9. Lapkin S, Levett-Jones T, Bellchambers H, Fernandez R. Effectiveness of Patient Simulation Manikins in Teaching Clinical Reasoning Skills to Undergraduate Nursing Students: A Systematic Review. Clin Simulat Nurs. 2010;6(6):e207-e22. DOI: 10.1016/j.ecns.2010.05.005
10. Shinnick MA, Woo M, Evangelista LS. Predictors of knowledge gains using simulation in the education of prelicensure nursing students. J Prof Nurs. 2012;28(1):41-7. DOI: 10.1016/j.profnurs.2011.06.006 PMID: 22261604
11. Gore T, Hunt CW, Parker F, Raines KH. The Effects of Simulated Clinical Experiences on Anxiety: Nursing Students' Perspectives. Clin Simulat Nurs. 2011;7(5):e175-e80. DOI: 10.1016/j.ecns.2010.02.001
12. Grossman S, Mager D, Opheim HM, Torbjornsen A. A Bi-national Simulation Study to Improve Cultural Awareness in Nursing Students. Clin Simulat Nurs. 2012;8(8):e341-e6. DOI: 10.1016/j.ecns.2011.01.004
13. Fluharty L, Hayes AS, Milgrom L, Malarney K, Smith D, Reklau MA, et al. A Multisite, Multi–Academic Track Evaluation of End-of-Life Simulation for Nursing Education. Clin Simulat Nurs. 2012;8(4):e135-e43. DOI: 10.1016/j.ecns.2010.08.003
14. Liaw SY, Scherpbier A, Rethans JJ, Klainin-Yobas P. Assessment for simulation learning outcomes: a comparison of knowledge and self-reported confidence with observed clinical performance. Nurse Educ Today. 2012;32(6):e35-9. DOI: 10.1016/j.nedt.2011.10.006 PMID: 22064013
15. Akhu-Zaheya LM, Gharaibeh MK, Alostaz ZM. Effectiveness of Simulation on Knowledge Acquisition, Knowledge Retention, and Self-Efficacy of Nursing Students in Jordan. Clin Simulat Nurs. 2013;9(9):e335-e42. DOI: 10.1016/j.ecns.2012.05.001
16. Thidemann IJ, Soderhamn O. High-fidelity simulation among bachelor students in simulation groups and use of different roles. Nurse Educ Today. 2013;33(12):1599-604. DOI: 10.1016/j.nedt.2012.12.004 PMID: 23302256
17. Khalaila R. Simulation in nursing education: an evaluation of students' outcomes at their first clinical practice combined with simulations. Nurse Educ Today. 2014;34(2):252-8. DOI: 10.1016/j.nedt.2013.08.015 PMID: 24060462
18. Tosterud R, Hedelin B, Hall-Lord ML. Nursing students' perceptions of high- and low-fidelity simulation used as learning methods. Nurse Educ Pract. 2013;13(4):262-70. DOI: 10.1016/j.nepr.2013.02.002 PMID: 23454066
19. Mills J, West C, Langtree T, Usher K, Henry R, Chamberlain-Salaun J, et al. 'Putting it together': unfolding case studies and high-fidelity simulation in the first-year of an undergraduate nursing curriculum. Nurse Educ Pract. 2014;14(1):12-7. DOI: 10.1016/j.nepr.2013.06.003 PMID: 23880300

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پژوهش سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Health Research Journal

Designed & Developed by : Yektaweb